onsdag 6 februari 2013

Lite då och då

En loppis-trip har det blivit, och en rund spegel för 10 hela kronor fick följa med hem.

Även vasen är ett gammalt loppis fynd.

Uppdateringen på den här bloggen är inte den bästa just nu. 
Orken har fortfarande inte hittat tillbaka, och magkatarren vägrar gå över. Trots ett ihärdigt omeprazol knaprande. 

18 veckor kvar. Heja mig. 
Sen hoppas jag att jag återgår till mig själv. 

Den lilla ork jag haft på slutet, har spenderats på luncher och middagar med fina vänner. Inte på loppisar alltså. 

Men det ska det bli ändring på, nu när jag har ett pojkrum att inreda. 
Japp. Det blir en pojke. En livlig liten pojke, av sparkarna att döma! :)

Annars så spenderar jag dagarna i soffan. Min bästa vän. 
Sover till och från, och drömmer helt galna saker.

Funderar, tänker och drömmer mig bort. 

Får en chock när lillebror får körkort. Vad hände där liksom? Han skulle fylla tolv när jag och Simon träffades, och nu har han körkort. 

Jag kan inte förstå. 
Arton år. 

Jag minns när jag var arton och stod och dansade tryckare till Kelly family på den enda puben i stan med artonårs gräns. 

Känns som igår. 

Skrämmande vad tiden går fort. 
Lustigt hur allt blev. Händer allt av en mening? Tror ni det?
Eller är det en slump att det blir som det blir? 

Vad hade hänt om man inte var där, just då? Inte träffade den där personen?
Inte svarade på det där samtalet, eller sa något annat än vad man sa. 
Vad hade hänt då?    

Nej, ni märker ju. På tok för mycket fritid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar